Thursday, June 25, 2009

Iran: written

Hieronder links naar newssites met berichten over de situatie in Iran.
Deze gaan voornamelijk over de toenemende pressie en het geweld dat de regering van Iran uitoefent tegen de bevolking.

Het Westen:
LAtimes, , de veroordeling van het geweld.
AFP, de vrouw van Mousavi vergelijkt de toestand in Iran met oorlogsrecht, en roept op tot vrijlating van de gearresteerden.
NYTimes over de crackdown in Teheran
Philadelphia Inquirer. De rol van vrouwen binnen de demonstranten.
CNN Een groep geestelijken voegt zich bij de protesten.
Timesonline Als onderzoeksrechter voor Teheran is de beruchte Saeed Mortazavi benoemd.Hij wordt ervan verdacht betrokken te zijn bij de dood van een gearresteerde canadese fotografe in 2003.
Trendnews parlementsleden afwezig op Ahmadinejads overwinningsparty

Iran:

PressTV, Iran heeft terroristische complotten opgerold tegen de verkiezingsuitslag.
PressTV, iraanse voetbalbond ontkent voetballers te hebben gestraft voor het dragen van een groene armband.

Blogs:

Iran Watch CanadaDiverse entries over de toestand in Teheran.
liveblog Huffingtonpost



Er zitten nog steeds ter dood veroordeelde minderjarigen in Iran in de gevangenis.
Er worden kinderen opgehangen.
Er wordt een kind gehangen.


affiche amnesty.nl

2 comments:

Johan said...

Vandaag geen nieuws uit Iran vernomen. Even iets anders: ik moet hier altijd twee keer een woord terverificatie intikken voordat mijn opmerking wordt geplaatst. De eerste keer, als ik het ook gelijk goed doe, krijg ik de mededeling dat het woord fout is. Behoorlijk ambetant.

christinA eijkhout said...

Ja, dat is vanwege spam, ik zal kijken wat er gebeurt als ik het uitschakel.