Sunday, October 31, 2010

Iran: kritisch

Mehdi Hadavi, de voormalig aanklager van Iran bekritiseert in een brief aan de minister van inlichtingen Heydar Moslehi, de huidige instelling van inlichtingenofficieren ten opzichte van de rechterlijke macht.
De website Kaleme meldt dat Haravi hiermee refereert aan de arrestatie van zijn zoon.
Mohammad Amin Hadavi, werd twee weken geleden gearresteerd en naar een onbekende plaats overgebracht. Hadavi's kleinzoon Shafiq Hadavi is twee weken later ook gearresteerd door de autoriteiten.
De aanklager van Teheran suggereerde dat Mohammad Amin Hadavi in verband met veiligheidsaanklachten was gearresteerd, maar gaf verder geen details.
bron: droi.wordpress.com


Tijdens een ontmoeting van Mehdi Karroubi met familieleden van de politieke gevangenen Hassan Assadi Zeidabadi en Ali Jamali, zei hij:
Waarom spreken degenen die beweren dat zij de Green Movement onder controle hebben gebracht elke dag van opruiing? En als het oproer dood is, waarom spreekt men dan achter de rug van de doden?
En waarom is men geinteresseerd in elke beweging? En als het oproer dood is, waarom is er geen einde aan uw arrestaties?
bron: rferl.org

Wekelijks bericht over geweld tegen Bahai

EAWorldView



Er zitten nog steeds ter dood veroordeelde minderjarigen in Iran in de gevangenis.
Er worden kinderen opgehangen.
Er wordt een kind gehangen.

affiche amnesty.nl

3 comments:

Johan said...

Heeft hij ook antwoorden?

Anonymous said...

Ik had het bericht over die oud-procureur naar een vriendin in Teheran gestuurd. Hier is haar antwoord (vertaald uit het Frans) :
"Sorry als ik gemeen en harteloos overkom en mijn woorden anti-mensenrechten lijken te zijn, maar de geschiedenis van deze mijnheer Mehdi Hadavi, ex-aanklager, is de geschiedenis van "l'arroseur arrosé"*). Ik herinner mij de jaren dat alleen al bij het horen van zijn naam je de haren te berge rezen. En nu zijn eigen zoon en kleinzoon in de bak zitten, begint mijnheer te razen en te tieren... Te laat. Hij oogst wat hij heeft gezaaid: het geweld, de wreedheid en de wet van de sterkste!"

*) Filmpje uit 1895 van Louise en Auguste Lumière

Groetjes / Loes

christinA eijkhout said...

Ja, maar ik heb gemerkt dat ditzelfde geldt voor meerdere gevangenen. En uiteindelijk gaat het dacht ik om onrecht dat mensen wordt aangedaan. Het eigen schuld, dikke bultprincipe is volgens mij juist een van de oorzaken van onrecht in Iran.